Being a Project Manager
Neulich ist der neunte Teil (Forget Everything You've Learnt About Project Delivery, Part 9: Managing the Project) der zehnteiligen Serie auf cio.com erschienen.
I've been studying this topic — why do projects so often "fail" on one dimension or another — for 18 years. The results have shown that our current project delivery paradigms are flawed. Also, our approaches to solving this problem are flawed.
Die Serie besteht bislang aus folgenden Artikeln Part 1: Scope Management, Part 2: Defining Business Needs, Part 3: Business Versus Project Outcomes, Part 4: Benefits Identification and Business Cases, Part 5: Evaluating and Prioritizing Projects, Part 6: Outcomes/Benefits Delivery Planning, Part 7: Change Management und Part 8: Benefits Measurement, sowie dem oben erwähnten neunten Teil.
The project manager is a conductor of the orchestra who can influence how well people perform, but cannot give them the skills to do their job.
Die Serie ist sicherlich nicht nur für Projektleiter interessant, sondern auch für uns Informationsarchitekten. Gilt es doch gerade in der Informationsarchitektur immer das Gesamtbild eines Projektes zu erfassen, nicht nur die Barrierefreiheit, Usability, Interaktionen oder Prozessabläufe und technischen Beschränkungen.